Thursday, January 13, 2011

KULIAH 2: Pengenalan Terhadap Kamera DSLR

Minggu ini, aku belajar tentang perbezaan antara Kamera DSLR (Digital Single Lens Reflex) dengan Kamera Digital Point And Shoot. Dr. Zaidatun ada bagi satu kajian kes. Jawapan untuk tugasan Study Case ini ada di ruangan TUGASAN.

Memang tak dinafikan setiap kali masuk ke kelas, penat. Balik kerja, lepas solat Zohor, terus drive ke Skudai, kemudian terus masuk kelas.

Mata memang penat sebab buat kerja SMM, tapi sebab ada rakan-rakan sekumpulan yang best, aku rasa berbaloi. Sekurang-kurangnya tak rasa stres bila belajar. Semua hal kerja aku tolak ke tepi. Aku cuba fokus terhadap pembelajaran pula. Lagi pun aku memang minat fotografi.

Empat benda penting tentang Kamera DSLR (Digital Single Lens Reflex) ni ialah:

1. Tangible Lenses
2. Depth of Field
3. Image Quality
4. Composition

Keterangan lanjut tentang keempat-empat terms ini ada di ruangan TUGASAN. Lagi satu, minggu depan, minggu ke 3, praktikal guna kamera DSLR akan bermula. Dr. kata ada kamera harga sampai RM500,000. Seronok tu!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...